препоръки за алеята на книгата

 

Привет ✨

Алеята на книгата в София е вече тук и по този повод искам да ви препоръчам някои от любимите ми наскоро заглавия! 

Съвременна литература:


"Магазинчето за шоколад и мечти" (изд.Хермес) е кратка романтична книжка за няколко приятелки, собственички на сладки магазинчета в сърцето на град Оксфорд. Кийра ръководи шоколатерия, което е сбъдната ѝ мечта. В професионален план всичко се е наредило, но в личен нещата стоят по съвсем различен начин. Една история за приятелствата, предателствата и новото начало! 

"Фонтани на мълчанието" (изд.Сиела) е роман за една много мрачна част от историята на Испания по време на фашисткото управление на Франко. Съдбите на Даниъл - син на американски петролен магнат - и Ана - бедно момиче от семейство с тежко минало - се сблъскват. Техните отношения са в противоречие с разбиранията на много местни хора, но любовта никога не пита. Това не е типичната романтична история. Това е история за болката и пагубните ефекти на едно управление, отнело толкова много от хората. 

Трилъри:


Ако вече сте оставили лятото зад гърба си и сте в търсене на студени, спиращи дъха ви трилъри, то горещо препоръчвам "Шепнещият мъж" (изд.Сиела) и "Похищението на Ани Торн" (изд.Колибри). И двата романа са наситени с действие и мистерия като на моменти самите истории имат и лека паранормална нотка, която ви кара още повече да се съмнявате в героите и разказа. 

Фентъзи:


Ако не сте фенове на криминалните трилъри, но все пак искате нещо с много действие и напечен сюжет, определено дайте шанс на "Косачи" (изд.Orange) и "Кутия за птици" (изд.Сиела). Първата е чудесна антиутопия за един свят, в който хората са премахнали естествената смърт и е създадена професията "косач" или директно казано "убиец", която отнема човешки животи, за да се предотврати пренаселяването. А пък за втората е идеално време за препрочит, защото се задава продължението "Малори", която Сиела скоро ще пускат на пазара. 

Детска литература:


Детската литература ми е слабост и ми беше доста трудно да избера само две препоръки, но и двете са ми сред най-най-любимите ми! "Срещи с вълшебни създания" (изд.Софпрес) е магическа история за приключенията на двама приятели сред дълбоките гори и високи върхове на Пирин и Родопите, където срещат всякакви същества от българския фолклор. А пък "Работна Мецана" (изд.Миранда) е пътуване назад във времето! До онова време, когато сме били малки и сме рецитирали отговорно "станала рано в зарана, нашата меца Мецана". 

Поезия:


Да се изгубиш сред стихове и да изпиташ върволица от емоции винаги ме е привличало! А пък българските творци са ми най-любими. Затова и искам да ви препоръчам двама - една млада госпожица с прекрасен стил на писане "Зора" (изд.Мусагена) и един обичан съвременник, който винаги ме усмихва - "Пепел ми на езика" (изд.Милениум)

Нехудожествена литература:


И Геймън, и Оруел са сред любимите ми писатели, от които чета всичко, до което мога да се добера. "Изкуството има значение" (изд.Сиела) е своеобразна ода на творчеството и изкуството под всичките му форми, придружена от невероятните илюстрации на Крис Ридъл. "На дъното в Париж и Лондон" (изд.Фама) е първата творба на Оруел, в която той изключително детайлно и красноречиво разказва за живота си в двете столици, където е преминал през много препятствия, но е откривал и себе си помеждудругото. 

Вие набелязали ли сте си нещо специфично да си вземете? Аз отивам с нагласата за някой романтичен роман (на издателство Ибис са ми любимите!), някоя стихосбирка (може би новата на София Георгиева) и нещо изненадващо, което на момента да ме грабне. 

Усмивки и панди,

Криси 🐼

Коментари

Популярни публикации