Блогмас #4 - Малък наръчник по люка ☀️

 

Lykke (Люка) – Щастие

Датчаните са известни по целия свят като най-щастливите хора на земята. Сериозна класификация, нали? Такава, с която е много трудно да се спори, когато има толкова причини за нея. В Дания има безплатно образование, невероятен публичен транспорт, еднаква дължина бащинство и майчинство и листът само продължава и продължава.

Майк Викинг – познат също като авторът на „Малък наръчник по хюга“ и изпълнителен директор на Института за изследване на щастието в Копенхаген – е човекът, който знае най-много за люка или щастие. Като водещ експерт по темата, той се опитва да обясни на нас, простосмъртните, каква е цялата тази фурия около щастието и лесните начини, чрез които можем да отключим неговите съкровища.

Фокусът в книгата е върху няколко фактора, които имат влияние върху човешкото щастие, но този, който най-много ме докосна, е усещането за принадлежност – да се чувстваш сякаш си част от нещо и това е точно твоето местенце в този голям див свят. Майк ни съветва да се срещаме с приятели и близки колкото може по-често, защото тези моменти на близост, изпълнени със смях и топлота, са ключови, за да се чувстваме доволни и щастливи.

Винаги съм подкрепяла идеята, че щастието е в малките неща от живота и в това да не приемаме нищо за даденост. Майк успя да затвърди този ми въглед към живота още повече, вдъхновявайки ме да бъда по-мила, по-усмихната и по-доброжелателна. Да оценявам всеки един ден, дори много трудните. Да казвам “да” по-често и да разширявам зоната си на комфорт като включвам нови и вълнуващи приключения. Да се фокусирам върху преживявания, а не върху вещи.

Най-странното нещо е, че аз знаех и практикувах всичко изброено по-горе, но въпреки това той успя да ми даде допълнително подбутване да стана по-добра версия на себе си. Усмихна ме. Дори ме разплака. Най-вече, вдъхнови ме. И това има най-голямо значение!

Така че отивайте! Прочетете книгата. Бъдете вдъхновени.

И предайте нататък.

Усмивки и панди,

Криси 🐼

Коментари

Популярни публикации