Блогмас #5 - Един мой ден ⛄

 


Хей ❄️

5:45

Алармата звъни и е време да ставам. Аз съм сутрешен човек и за мен това време от деня е много важно. Тогава се настройвам за предстоящия ден и имам нужда от качествено време за себе си. Дори и да са само 10-15 минутки. Предпочитам да са повече, но има сутрини, в които това просто не е възможно. 


6:30

Правя бързо чайче и сядам да пусна първия блогмас. Сутрин ми е като ритуал да си направя чаша горещ чай и да седна в тишина да го изпия. Първата глътка винаги е придружена с много благодарност за предстоящия ден. Малките неща в живота са най-големите, нали така?

После е време за четене. Реалистично, когато сме присъствено на училище, нямам особено много време за четене - може би около 20-30 минутки, но сега сме онлайн, което идва със своите плюсове. Прочетох около 60тина страници и съм вече на 104 страница. Объркана съм за момента. Не съм сигурна точно какво се случва. Има доста персонажи, като повествованието скача от един на друг и понякога трябва да се връщам назад, за да проверя по какъв начин са свързани различните герои. 


8:15

Подготвям онлайн стаята и работата си за деня. В началото онлайн обучението малко ме плашеше, ако трябва да съм честна, и не бях уверена, че ще го направя както трябва. Да виждаш децата в малки квадратни прозорчета е доста странно като усещане, да не говорим пък колко е трудно да ги следиш с какво точно се занимават вместо да внимават в час. 

Работя върху читателския дневник за следващия срок, тъй като нямам първи часове. Ще четем "Сакъз Сардуня", за което съм доста развълнувана, защото много ми допада историята. Основните теми са любовта към книгите, тормоза в училище, семейството и силата на писменото слово. Все неща, които заемат важно място в живота на децата и определено ще са повод за полезни дискусии!



9:50 - 11:35

Имам 2 часа литература и час на класния. По литература взехме произведения от христоматията "Странички вълшебни". Аз като бях малка имахме подобно помагало в училище и се казваше "Сладкодумни страници". Някой спомня ли си го? Аз го ОБОЖАВАХ! От много малка съм си заклет книжен плъх. Упс, книжен дракон имах предвид! 

В час на класния си говорихме за ролите, които децата имат в класа и кой за какво ще бъде отговорен следващия месец. Всички много се вълнуват да четат на по-малките класове, което просто ми разтапя книжната душа <3 Моите малки книгозавърчета!


12:30 

Време за обяд! Липсва ми доста храната от училище, защото винаги има разнообразни и вкусни неща за хапване, но не мога да не призная, че е изключително приятно да имам възможност да обядвам с приятеля ми :) 


13:00

Обратно работа по дневника. Не мога да ви опиша колко много удоволствие ми носи да работя по читателските дневници и като цяло всъщност по литературните неща. Душата ми изпада в някаква книжна Нирвана и сякаш времето спира да тече по нормалния си начин. Изгубвам се там някъде измежду страниците <3 Успях да понапредна доста и съм направила 1/3 от главите. 


15:30

Следобедно кафе. Кратка почивка от взирането в екрана и няколко минутки разговор с приятеля ми, който също си взе работна пауза. Навън е снежно, а ние сме на топличко, сгушени с чаша ароматно кафе. Това определено прави застояването вкъщи по-приятно. 


17:00

Край на работния ден :) Успях да понаправя още малко от читателския дневник и съм доста доволна как се получава. Реших да променя структурата на въпросите, защото забелязах, че децата губят интерес в един момент. Та, затова следващият ще е малко по-разчупен откъм тип въпроси. Надявам се да се хареса повече и обратната връзка да е по-положителна. Не, че не харесват сегашния. Напротив, харесват си го и им е приятно да го попълват, но се нуждаят от малко разнообразие. 

Това беше първият ми опит да ви разкажа как минава един мой ден като учител. Сигурна съм, че има какво да се подобри, но се надявам да ви е било интересно. Ще се опитам да направя още няколко такива, в които да ви споделям тайни от класната стая хихих. 


Усмивки и панди,

Криси 🐼

Коментари

Популярни публикации