седмично приключение 7


Понеделник:

Хееей! Как сте? Харесвате ли понеделниците? Аз ги обичам, защото дават ново начало. 

Днес "прочетох" - всъщност слушах и гледах - много сладка детска книжка на Gabrielle Union (с която се запознах всъщност от един сезон на America's Got Talent, където тя беше жури). Книжката се казва Welcome to the party и е вдъхновена от дългоочакваното раждане на нейната дъщеричка Kaavia. Историята има страхотни илюстрации и даже е в рими! Ще ви оставя видеото, в което Габриел чете книжката. 


Вторник:

Вчера вечерта бяхме на разходка из квартала и имаше толкова красиви гледки и неща за снимане! Добре, че си бях взела камерата с мен. Най-вълнуващото определено беше едно коте, което срещнахме 💗 Беше толкова пухесто, любвеобвилно и приятелски настроено. 



Днес иначе се събудих малко по-късно от обикновено и ми беше криво почти цял ден. Едвам успях да се убедя все пак да свърша някаква работа. Завърших онлайн курс за тормоза в училищата, правих немски и после гледах малко сериал. Казва се Curon (в Нетфликс е) и засега е адски странен. 

Сряда:

Колкото повече се разхождам в квартала, толкова повече неща откривам, които въобще не съм забелязвала преди просто защото съм имала някаква друга крайна дестинация. Сега оглеждам много по-внимателно и осъзнато, спирам се, наблюдавам. Като един напълно нов свят е. Определено това време ме научи повече да присъствам в момента, а не все да си мисля за нещо в бъдещето. 

Днес също започнах опитите си да си оправя режима на спане, защото за последните 2-3 месеца доста се е променил и е станал страшно хаотичен. Алармата ми беше за 6 сутринта и определено си беше борба. Станах все пак, оправих се и започнах да върша разни домакински неща. Пих чай. Почетох. Хапнах закуска. Като седнах да уча към 9.30 обаче такава умора ме налегна ... Едвам устоях да не заспя на бюрото 😀 

Четвъртък:

В момента правя доста интересен кратък курс - Inclusive Education: Essential Knowledge for Success. Преподават за това как трябва правилно да се приобщават хората с умствени затруднения, инвалидност и други здравословни проблеми. Как практиката в миналото - да бъдат изпращани в специални заведения и да са отцепени от останалите - е всъщност много неправилна и силно спъваща тяхното развитие. 

Нещо много ключово, което споменаха в курса беше това - хората, които са инвалиди или с умствени затруднения, нямат нужда от "специални нужди", те имат нужда от "човешки нужди". Какво му е специалното на това да имаш нужда от образование? Или работа? Или достъп до физически дейности и спорт? Всичко това са обикновени човешки нужди. Ще оставя едно кратко видео, в което хора със синдром на Даун обясняват всичко това.


Петък:

Като че ли напоследък гледам на града (да бъдем честни - квартала, защото не обикалям особено по Глазгоу 😀) през други очи. Някак по-чаровен ми се струва и сякаш усещам духа му. Напомни ми много докато обработвах снимките на песента на Тангра - Нашият град 🎶

Ала все пак и тук 
хора раждат се , дишат , мечтаят , 
във тревоги и слънчеви дни 
подир своето щастие бягат


Уикенд:

В събота си говорих с една приятелка от университета, която сега живее в Швеция, и беше толкова приятно и носталгично. Днес става точно една година откакто завършихме и направо не знам кога мина това време. Много ми липсва да я виждам всяка седмица и да си говорим с чаша чай в ръка. Искрено се надявам, че един ден ще мога да й покажа България - колко красива и разнообразна е! 


Гледах също и един филм, който от доста време искам да гледам - Five Feet Apart. Беше горе-долу типичен тийн филм, но много ми хареса това, че беше за герои, които имат кистозна фиброза. Заболяване, което засяга не малко деца по целия свят, но за което не се говори толкова във филми и книги. Базиран е на книга всъщност, а пък книгата до някаква степен е вдъхновена от едно невероятно смело момиче - Claire Wineland - която решава да покаже себе си в ютуб, за да разкаже какъв е наистина животът с кистозна фиброза. За съжаление, Клеър не успява да види филма завършен, защото умира през есента на 2018, но оставя наследство, което тежи на мястото си! 

Има документален филм за нея и ще оставя линк към трейлъра му. В канала й може да откриете още видеа, които е правила. 


Надявам се, че ви е било интересно и приятно! Усмихната и ползотворна седмица от мен.

Усмивки и панди,
Криси 🐼




Коментари

Популярни публикации